Doctorului Oprescu i-a fatat mintea!
Acesta intentioneaza sa introduca in bucuresti celebrul “congestion charge” londonez.
Faptul ca tipul e prost, cu mintea odihnita, o dovedeste faptul ca se gandeste sa aduca Bucurestiul la nivelul Londrei, incepand cu restrictii/masuri costisitoare. O masura precum Congestion Charge, se aplica abia atunci cand oferi municipalitatii -platitoare de taxe si impozite- o alternativa, o ruta chiar si fooaaarte ocolitoare. Bucurestiul nu are asa ceva, strazile laturalnice nu vor inghiti in veci traficul de pe marile artere. Pentru cei care nu stiu despre ce vorbesc, sa incerce sa conduca prin Bucuresti taman in timpul vreunei manifestatii pentru care se inchide centrul.
Dar, sunt curios ce se va intampla cand v-a aplica CC-ul la Piata Unirii, KM 0. Va rog sa-mi calculati o ruta ocolitoare, care, sa absoarba si ambuteiajul din Piata Unirii, atunci cand aceasta se va goli.
Pana si Londra,a micsorat de curand zona Congestion Charge, din cauza traficului tot mai aglomerat cu care se confrunta in ultima vreme.
Inainte de a pune bariere, taxe, garduri, bucurestiul are nevoie de organizare. Traficul londonez este cel putin la fel de aglomerat, insa este foarte bine cotrolat. Facand o mica comparatie, ne dam seama de asta.
Centrul Londrei,ora de varf (8-8.30)
Centrul Bucurestiului, ora de varf (8-8.30)
Londra: Trafic aglomerat, poate mai aglomerat decat in Bucuresti
Distanta parcursa: 10 km
Durata timp Londra: aprox: 20 min
Durata timp Bucuresti: 1-2 ore ± 1 ora
Timpi testati din autoturism si mijloc de transport in comun (autobuz)
Sustin ideea lui Oprescu in conditiile in care el si coloana lui oficiala va plati Congestion Charge din propriul buzunar. La fel o sustin si daca masura descurajeaza traficul bucurestean, obligand astfel oamenii sa isi lase masinile acasa. Sunt sceptic cu cea din urma masura. Romanul e prea mandru si fudul, sa-si lase masina acasa si sa circule cu ITB-ul sau metroul.
Insa mie tare mi-e ca aceasta masura nu va face altceva decat sa paralizeze traficul bucurestean pentru a goli centrul, astfel incat, baietii cu coloanele oficiale, sa nu mai fie stanjeniti de atatea masini care se dau atat de greu din fata, atunci cand circula ei… pe contrasens!